Nuffnang

Thursday 10 December 2015

Believe Langkawi

Hai uols....

Last weekend Keyza berkesempatan untuk menghadiri seminar di Langkawi so bila dah dapat peluang ke sana Keyza pun ajak la family bercuti sekali. Keyza bawa mak bersama supaya dia tak terlalu runsing memikirkan pemergian arwah abah pada bulan lalu.

Bila dapat tahu Keyza diarahkan ke seminar di Langkawi makanya tangan pun sibuk la mencari pakej percutian yang menarik untuk bawa anak-anak disana kan. Mommy sibuk nak seminar takkan la nak biarkan anak-anak bosan menunggu je. Dalam pencarian tersebut Keyza terjumpa tentang Believe Langkawi kat Groupon.

Believe Langkawi ni terletak di alamat Lot No. FF 2 & FF 3, Phase 1, Langkawi Fair Shopping Mall Kuah, 07000 Langkawi Kedah Darul Aman. Landmark nya betul-betul berhadapan dengan jalan nak ke Dataran Lang tu. So dengan masa yang terhad sebab jadual seminar yang agak padat Keyza terpaksa la cari tempat yang berdekatan dengan Kuah je takut terlepas feri hehhehehe.

Harga asal untuk masuk Believe Langkawi ni adalah seperti gambar bawah ni:
sumber: http://www.believelangkawi.com/about-us.html

Tak la mahal sangat kan? Tapi bila tengok kat Groupon pakej yang Keyza dapat adalah seprti berikut



sumber : http://www.groupon.my/deals/klang-valley-kuala-lumpur/believe-museum-2/721101469


Keyza dapatlah jimat RM25 untuk masuk ke sini kan....huhuhu nak jimat ajew la sekarang ni kan.
Believe Langkawi ni ibarat seperti muzium 5D yang mempunyai kepelbagaian tema untuk seni cetak serta arca. Believe Langkawi ni dilancarkan pada Disember 2014. So meh ushar gambar yang sempat Keyza snap masa merayau-rayau dalam ni. Kadar kecantikan gambar anda bergantung kepada kreativiti masing-masing la yerrr...



Believe Langkawi ni beroperasi dari jam 10am to 8pm setiap hari (Last entry: 7.30pm). Dok dalam ni memang tak tengok jam punya sebab nak adjust angle kamera tu kan almaklum la tak berapa nak pro kameraman nya. Tapi jurufoto rasmi Believe Langkawi ni memang terer la dorang akan snap gak gambar kita so at the last point kita pilih la nak beli ke tak gambar tu. 
Nak kat mug harganya RM30 kalau nak frame 4R RM10/foto je kalau nak besar lagi 3 gambar RM50. 

Yang pasti anak-anak enjoy la walaupun mommy g sini tujuannya bekerja. Dalam kesedihan mengenangkan pemergian arwah abah kita yang hidup harus juga menjalani kehidupan ini seperti biasa. Actually this is our planning to end up this year with the trip to Langkawi with abah  tapi tak sempat abah dah pergi dulu. Alfatihah buat arwah abah semoga rohnya tenang di sana. In Sya Allah Keyza akan pastikan mak sentiasa happy menjalani kehidupan seharian dan kami tak akan lupa membuat amalan kebajikan untuk disedekahkan kepada abah. 

1 comment: