Nuffnang

Tuesday 11 October 2016

Don Hu Jurassic Park Garden - Muar , JDT

Namaste....hehehe mood ke India jadinya...

Weekend kali ni Keyza dan family mertua plan ke Johor Darul Takzim (JDT) untuk menghantar anak buah en somi melapor diri sebagai pelatih polis di PULAPOL, Segamat, JDT. Ramai yang juga la angkatan keluarga yang akan follow rombongan kali ni makanya terpaksa la sewa van kan.

En Somi sewa van Hiace di MZ Mobile di Bandar Perda, BM. Kadar sewa untuk
2 hari = 48 jam bersamaan RM700, boleh la nak jimat kan. Bila dah plan nak ke JDT ni Keyza pun sibuk juga la plan lokasi yang menarik nak bawa anak2 jenjalan. Lokasi yang Keyza jumpa tanpa sebarang bayaran tiket masuk adalah Don Hu Jurassic Park Garden yang beralamat di Muar, JDT.


gambar ni sekadar hiasan je kredit dr Google.com hehehehe

Kalau uols nak tahu landmark nak pergi tempat ni cari jambatan Sultan Ismail Muar dimana jambatan ini merupakan jambatan pertama yang menghubungkan Bandar Muar dan seberangnya di Tanjung Agas di Daerah Muar, JDT. 

Taman ini hanya dibuka pada Jumaat, Sabtu dan Ahad serta cuti umum mulai pukul 8 pagi hingga 8 malam dan diulang ianya PERCUMA heheheh.




Taman ini mempunyai 15 patung dinosaur termasuk spesies Tyrannosaurus Rex. Ada juga yang boleh bergerak tau. Cuma dalam pagar la yer...kot2 anak2 takut macam baby girl Keyza si Syiffa....





Antara sebahagian patung yang sempat Keyza snap. Nak rasa secara live kena la pergi tempat ni. PERCUMA je uols anak ramai pun xpe.
Taman ni juga ada jual pelbagai jenis tanaman ye kalau suka gardening boleh la beli kat taman ni.

Ok la setakat tu je Keyza nak share citer pun. Meh ushar gambar aksi anak-anak Keyza dan sedara mara bergambar ye. Chills....





No comments:

Post a Comment